FAQ - Hurtige svar på de mest spurgte spørgsmål

 

Hvad er krævet for at jeg kan benytte et S6evo™ systemet?
S6evo™ alarmsystemet kommunikerer via internettet og det er derfor nødvendigt at du har følgende for at kunne bruge systemet: En internetrouter med eller uden 2.4 GHz WiFi IEEE 802.11 b/g standard, et aktivt internetabonnement og en iPhone® med iOS® 7.0 eller nyere eller en Android™ smartphone med Android™ 4.3 eller nyere.
Kan jeg benytte mit eksisterende S5-Touch™ tilbehør?
Ja. Langt det meste S5-Touch™ tilbehør er kompatibelt. Du tilføjer nemt dit eksisterende S5-Touch™ tilbehør til dit nye S6evo™ alarmsystem direkte i S6evo™ appen.
Afstanden mellem SmartBoxen og de trådløse sensorer?
Afstanden mellem S6evo™ SmartBoxen og de trådløse sensorer og enheder må makimalt være 40 meter. Denne afstand kan i nogle tilfælde være kortere, hvis der eksempelvis er meget tygge vægge mellem SmartBoxen og tilbehøret.
Hvor mange kan tilsluttes S6evo™ systemet?
Det er muligt at forbinde op til 99 sensorer/enheder til S6evo™ systemet.
Skal SmartPad have konstant strømforsyning?
Nej. S6evo™ SmartPad er 100% trådløst og kører på batteri. SmartPad har et indbygget batteri som oplades med den medfølgende oplader. Et fuldt opladt SmartPad vil fungere i ca. 6 måneder ved gennemsnitligt 10 aktiveringer om dage, inden det skal oplades igen. Det tager ca. 2,5 timer at oplade SmartPad fuldt.
Hvor skal min SmartPad genoplades?
Et fuldt opladt SmartPad vil fungere i ca. 6 måneder ved gennemsnitligt 10 aktiveringer om dage, inden det skal oplades igen. Det tager ca. 2,5 timer at oplade SmartPad fuldt.
Hvor stor et område dækker bevægelsessensoren?
S6evo™ bevægelsessensoren dækker et ganske stort område. Den er i stand til at registrere forbipasserende ca. 8-9 meter foran sensoren. Sensorens infrarøde synsfelt skydes ud i en 110° vinkel, hvorfor sensoren med fordel monteres i et hjørne i rummet.
Jeg har glemt min adgangskode?
Tryk på 'Glemt adgangskoden?' Indtast dit brugernavn i felt 'Brugernavn' og tryk på 'Næste'. Du mdtager herefter en SMS med en 6-cifret bekræftelseskode (Verification code). Bemærk, at koden sendes som SMS fra SikkertHjem´s server, så du modtager SMS´en uafhængigt af om der er isat et SMS-kort i SmartBoxen. Af sikkerhedsmæssige årsager udløber Bekræftelseskoden efter 30 sekunder. Hvis du ikke når at indtaste koden indenfor disse 30 sekunder, trykker du bare på '< Tilbage' og derefter igen på 'Næste' hvorefter du modtager en ny bekræfteseskode. Indtast den 6-cifrede bekræftelseskode i feltet 'Bekræftelseskode'. Indtast derefter ny adgangskode i feltet derunder 'Opret en ny adgangskode'. Indtast din nye adgangskode i feltet 'Bekræft adgangskode'. Du modtager herefter en bekræftelse på at adgangskoden er ændret og kan logge ind med den nye adgangskode.
Virker et S6evo™ SmartCam uden alarmsystemet?
Nej, SmartCam skal køre over SmartBoxen i alarmsystemet og anvendes ikke som et såkaldt 'stand-alone' kamera.
Svensk telefonnummer på SikkertHjem™ SMS-kortet?
SikkertHjem´s alarmer leveres i både Danmark og Sverige. Vi har derfor tidligere tilbudt to forskellige typer SMS-kort til brug i hhv. Danmark og Sverige. For at strømline vores sortiment har vi nu kun en type SMS-kort, nemlig med Svensk nummer. Det er således IKKE en fejl, hvis du har købt et SikkertHjem SMS-kort fra en dansk udbyder og det har et svensk telefonnummer. Kortet fungerer på nøjagtig samme vis som hvis nummeret er dansk.
Hvorfor blinker min SmartPad konstant?
Dette opstår oftest fordi opladeren sidder permanent i SmartPad´en og forsvinder når du fjerner opladeren. Dit SmartPad er udstyret med et genopladeladt batteri og er således ikke beregnet til konstant at være tilsluttet netstrøm. Det tager ca. 2½ time at oplade en SmartPad. Ved 10 daglige aktiveringer (dvs. når den lille, runde sensor øverst på på SmartPad´en registrerer bevægelse og derfor aktiverer lys i tastatur og statusbar) holder en fuldt opladet SmartPad strøm i ca. 6 måneder.
Hvor langt tid holder et fuld opladet SmartPad strøm?
Ved 10 daglige aktiveringer (dvs. når den lille, runde sensor øverst på på SmartPad´en registrerer bevægelse og derfor aktiverer lys i tastatur og statusbar) holder en fuldt opladet SmartPad strøm i ca. 6 måneder. Det tager ca. 2½ time at oplade en SmartPad.
Hvor langt tid tager det at oplade en SmartPad?
Det tager ca. 2½ time at oplade en SmartPad. Ved 10 daglige aktiveringer (dvs. når den lille, runde sensor øverst på på SmartPad´en registrerer bevægelse og derfor aktiverer lys i tastatur og statusbar) holder en fuldt opladet SmartPad strøm i ca. 6 måneder.
Fungerer alarmen ved strømsvigt?
Ja, SmartBoxen har indbygget genopladeligt back-up batteri der konstant står og oplader/aflader. Alt efter hvornår strømsvigtet sker ift hvor meget batteriet er opladet eller afladet er der sikret back-up strøm i 5-8 timer. Du får en notifikation på din telefon når SmartBoxen skifter strømkilde. Hvis du har isat en SMS-kort i SmartBoxen kan du også modtage informationen som SMS. Back-up batterifunktionen sikrer ikke kun at dit hjem er alarmsikret ved strømsvigt, men også er du informeret hvis strømmen i boligen går og du således kan forhindre evt. afledte skader, redde frostvarer etc.

  


 

Support-Center: Guides til alt om alarmen

 SikkertHjem Support-Center

Besøg vores online support-center som indeholder guides og artikler om alle alarmens funktioner, alt tilbehøret, den dalige brug, samt gode råd til opsætning og fejlsøgning.

 

Gå til SikkertHjem support-center 


SikkertHjem Brugervejledninger

Brugervejledninger

Læs, download eller print brugervejledninger til alarmen og alle tilbehørsprodukter.

 

Hent brugervejledninger 


Videoguides

 SikkertHjem YouTube

Besøg vores YouTube side med videoguides, der nemt og meget visuelt viser hvordan du f.eks. tester dine bevægelsesdetektorer, forbinder dit HD WiFi kamera til dit netværk, indkoder trådløse sensorer og meget mere.

 

Gå til SikkertHjem's YouTube side 

 

Ring til os

Kontakt kundeservice og support

Har du ikke kunne finde svar på dit spørgsmål ved hjælp af ovenstående selvhjælps-resourcer, så er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice og support-team.

 

E-mail: support@sikkerthjem.dk

 

Telefon: 3696 9500 (mandag-fredag kl. 9-18)

 

  9-10 10-11 11-12 12-13 13-14 14-15 15-16 16-17 17-18
Mandag                  
Tirsdag                  
Onsdag                  
Torsdag                  
Fredag