Marts 2014 - SikkertHjem

GÆLDENDE SALGS- OG LEVERINGSVILKÅR NÅR DU HANDLER MED SIKKERTHJEM

1. Generelle bestemmelser

For alle aftaler mellem kunden og SikkertHjem (i det følgende "SIKKERTHJEM") gælder nærværende vilkår. Køb og brug af SIKKERTHJEM’s nabohjælp-funktion i alarmsystemet forudsætter, at kunden har indsat et fungerende SIM-kort i alarmpanelet og har tilstrækkelig GSM-dækning i området hvor alarmsystemet installeres.

Eventuelle omkostninger, gebyrer eller lignende til teleselskab, forsikringsselskab eller offentlig myndighed er kundens ansvar og er ikke omfattet af aftalen, og er dermed SIKKERTHJEM uvedkommende.

SIKKERTHJEM tager forbehold for en indskrænket oppetid, dårlig tilgængelighed og ydelse, som skyldes transmissionsleverandørens manglende service på den tekniske platform.

SIKKERTHJEM’s SMS-kort kan alene anvendes inden for Danmarks grænser (ikke omfattende Færøerne og Grønland).

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid på udstyr hos vores leverandører.

Der tages endvidere forbehold for trykfejl.

1.1 Ansvarsbegrænsninger

DE FØLGENDE BEGRÆNSNINGER AF SIKKERTHJEM'S ANSVAR VEDRØRER SIKKERTHJEM'S ANSVAR I FORHOLD TIL KUNDEN, HERUNDER BÅDE SIKKERTHJEM'S MANGELSANSVAR FOR DE LEVERENDE PRODUKTER OG YDELSER OG SIKKERTHJEM'S PRODUKTANSVAR. BEGRÆNSNINGERNE FINDER DOG IKKE ANVENDELSE, SÅFREMT SIKKERTHJEM'S ANSVAR SOM FØLGE AF PRÆCEPTIV LOVGIVNING, HERUNDER PRODUKTANSVARSLOVEN OG KØBELOVEN, IKKE KAN BEGRÆNSES.

SIKKERTHJEM er uden ansvar for nedbrud og manglende forbindelse på kundens mobilservice.

SIKKERTHJEM er ikke ansvarlig for manglende radiokommunikation mellem sensorer og centralenhed, medmindre det kan dokumenteres at den manglende radiokommunikation er en direkte følge af SIKKERTHJEM’s mangelfulde handlinger eller undladelser. SIKKERTHJEM påtager sig intet ansvar for alarmens manglende funktion som følge af udførte ændringer på selve alarmen, bygninger og indretning mv. SIKKERTHJEM hæfter under ingen omstændigheder for indirekte eller følgetab, herunder, men ikke begrænset til driftstab, avancetab el.lign.

SIKKERTHJEM hæfter endvidere ikke for skader, som kunden kan sikre sig dækning for ved tegning af forsikring i et dansk opererende forsikringsselskab, medmindre SIKKERTHJEM's ansvar følger af ufravigelig dansk lovgivning.

SIKKERTHJEM er uden ansvar for skader eller tab som følge af misbrug af kundens valgte koder, brugernavn og passwords, fjernbetjeninger, mobile applikationer, m.v.

SIKKERTHJEM’s ansvar er i øvrigt begrænset således, at erstatning i intet tilfælde kan overstige det af SIKKERTHJEM fra Kunden modtagne beløb for de af SIKKERTHJEM leverede ydelser og/eller produkter i en periode på 12 måneder forud for den eventuelt skadevoldende handling.

Skader, som kunden ønsker at gøre SIKKERTHJEM ansvarlig for, skal anmeldes skriftligt til SIKKERTHJEM inden for rimelig tid.

1.2 Priser

Alle priser er inkl. moms og i danske kroner. Priserne er dagspriser. Alle aftaler indgås på dansk.

Priserne er kun gældende ved salg til kunder med bopæl i Danmark (ikke omfattende Færøerne og Grønland).

SIKKERTHJEM forbeholder sig ret til at ændre priser og vilkår med et varsel på minimum 3 måneder.

Pris- og vilkårsændringer ville blive varslet pr. e-mail til den af kunden til SIKKERTHJEM oplyste e-mail. Dette varsel gælder dog ikke for prisændringer på gebyrer fastsat af hhv. Post Danmark og NETS (tidligere PBS), idet sådanne prisændringer kan gøres gældende over for kunden straks fra det tidspunkt, hvor prisændringen fra Post Danmark hhv. NETS træder i kraft i forhold til SIKKERTHJEM.

1.3 Betaling

Betaling på sikkerthjem.dk kan foretages med:

- Dankort - eDankort - Mastercard - Eurocard - Maestro - Visa - Visa Electron - JCB - American Express - Faktura (igennem ViaBill) - EAN (elektronisk fakturering til det offentlige)

Der tages ikke gebyr ved betaling med debit- eller kreditkort på SikkertHjem.dk. Dog opkræves gebyr for fakturering.

Ved betaling med debit- eller kreditkort, hæves beløbet altid først på dit kort, når varerne reelt afsendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet og alle oplysninger omkring transaktionen behandles af PCI godkendt betalingsgateway.

Ved udeblivelse eller forsinkelse af skyldig betaling forbeholder SIKKERTHJEM sig ret til at opkræve et gebyr på 100 kr. per fremsendt rykkerskrivelse og beregner sig morarenter i henhold til renteloven. Er det skyldige beløb ikke afregnet efter fremsendelse af 2 rykkerskrivelser, samt et inkassovarsel, overdrages sagen uden yderligere varsel til vores advokat for inkassobehandling.

1.4 Ordrebekræftelse

Ved gennemført ordre vil Kunden modtage en ordrebekræftelse, sendt til den af kunden angivne e-mail adresse. Kunden kan altid følge ordrestatus, samt tidligere ordre på sikkerthjem.dk under kundeprofil.

1.5 Levering

SikkertHjem bestræber sig på at sende varerne indenfor 48 timer efter modtaget ordre. Levering på købers adresse i Danmark, vil derfor ske indenfor 2-5 dage. Oplyste leveringstidspunkt er vejledende og kan således fraviges. Levering af varer fra SikkertHjem anses for sket, når kunden har fået varen overdraget fra Post Danmark.

Levering sker via Post Danmark. Eventuelle omkostninger til fragt afholdes af kunden ved betaling for gennemført ordre. Fragtomkostninger oplyses altid tydeligt inden ordren afgives og godkendes.

På det tidspunkt hvor udstyret afsendes fra SIKKERTHJEM til kunden, afsender SIKKERTHJEM en e-mail til kunden indeholdende faktura og oplysninger om ”track-and-trace”, således at kunden kan følge udstyret online fra afsendelse og til det leveres til kunden.

1.6 Installation

Det er kundens ansvar, at udstyret installeres korrekt efter forholdene i den relevante bolig. På sikkerthjem.dk findes der en vejledning til installation samt udførlige guides.

Kunden bærer selv ansvaret, såfremt en ændring af forholdene i den relevante bolig påvirker installationens/udstyrets funktion.

1.7 Reklamationsret

Der ydes 2 års reklamationsret på udstyr købt hos SIKKERTHJEM.

Kunden kan reklamere over udstyr, der har fejl eller mangler, som var til stede, da udstyret blev købt. Kunden skal reklamere inden for rimelig tid efter, at kunden har opdaget manglen. Reklamation afgivet inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, betragtes altid som sket inden for rimelig tid.

Reklamation skal i alle tilfælde ske senest to år efter varens overgivelse til kunden. Skulle der mod forventning vise sig mangler ved udstyret under reklamationsperioden, repareres dette vederlagsfrit på vort eller producentens værksted eller udskiftes med nyt. SIKKERTHJEM er alene forpligtet til at reparere eller udskifte udstyret inden for en rimelig frist, og kan ikke pålægges et videregående ansvar end dette.

Skade på udstyr som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer, forkert installation foretaget af kunden eller misbrug fra kundens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændringer af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

1.8 Anvendelse af reklamationsretten

Det anbefales, at kunden afgiver en erklæring der beskriver udstyrets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Undladelse heraf kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet øget tid til fejlsøgning.

I tilfælde af reklamation skal udstyret returneres til SIKKERTHJEM, Tværstræde 14B, 3600 Frederikssund ved forsendelse. Det er ikke muligt at aflevere udstyret personligt på adressen.

Ved udnyttelses af dine 14 dages returret, betaler du selv fragten retur til os.



1.9 Afbestillinger

Ønsker kunden at afbestille eller annullere en afgivet bestilling, skal det ske ved, at ordrebekræftelsen, som kunden har modtaget pr. e-mail, returneres til support@sikkerthjem.dk med teksten " Afbestilling " indsat i emnefeltet. Afbestilling skal ske hurtigst muligt og senest inden kl. 14:00 dagen efter, at bestillingen er foretaget. Såfremt udstyret er afsendt fra SIKKERTHJEM, skal kunden blot afvise modtagelsen af pakken fra Post Danmark.

Du har 14 dages fuld returret hos SIKKERTHJEM gældende fra leveringsdato.

Fortrydes købet skal udstyret være afleveret til Post Danmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Udstyret skal returneres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis udstyret ikke returneres i væsentlig samme stand, ansættes udstyrets værdi skønsmæssigt af SIKKERTHJEM ud fra en mulig salgsværdi og differencen mellem den oprindelige salgsværdi og den estimerede salgsværdi vil blive udbetalt til kunden. Omkostninger ved at returnere udstyret i forbindelse med fortrydelse påhviler kunden.

1.10 Returnering ifm. udøvelse af fortrydelsesretten

Ved returnering forefindes følgende to måder hvorpå kunden kan returnere udstyret:

- Kunden kan afvise at modtage udstyret fra Post Danmark. I så fald skal kunden gøre Post Danmark opmærksom på, at de straks skal returnere udstyret til SIKKERTHJEM.

- Kunden kan vælge at modtage udstyret fra Post Danmark og inden for fristen på 14 dage, returnere udstyret til os. I denne sammenhæng skal kunden vedlægge en kopi af fakturaen for det købte udstyr.

Udstyret skal returneres til SIKKERTHJEM, Tværstræde 14B, 3600 Frederikssund med teksten ”Returnering”.

2. Særlige vilkår

2.1 Særlige vilkår vedr. centralenheden

De tekniske specifikationer på tænd/sluk enhederne fremgår til enhver tid af supportsiderne på sikkerthjem.dk. Der må ikke tilsluttes apparater til centralenheden, som tilsammen overstiger enhedens maksimale belastning.

2.2 Særlige vilkår vedr. simkort

Simkort handlet hos SikkertHjem er såkaldte SMS-kort og derved begrænsede til alene at kunne afsende og modtage sms-beskeder. Det er ikke muligt at foretage eller modtage opkald via disse simkort.

Simkort handlet hos SikkertHjem må kun anvendes i et SikkertHjem alarmsystem. Brug af simkortet i andre mobiltelefoner, andre alarmsystemer og enhver anden form for enhed som kan kommunikerer via et simkort, er ikke tilladt og vil anses som værende brud på ihændeværende betingelser, hvilket vil resulterer i umiddelbar lukning af simkortet uden forudgående varsel.

3. Support og service

SIKKERTHJEM yder kundesupport alle hverdage mellem kl. 09:00-18:00.

Via sikkerthjem.dk er det altid muligt at finde support til installation af alt udstyr og brugen af alarmen samt finde de mest gængse spørgsmål og svar vedrørende brugen af vores alarm.

SIKKERTHJEM forbeholder sig ret til at fremsende e-mails med oplysninger om opdateringer og drifts- og supportoplysninger til kunden, således at kundens alarm fungerer efter hensigten.

3.1 Reparationer og ændringer i tilslutningsform

Kunden bør regelmæssigt afprøve udstyret, så kunden ved, at alarmen fungerer som den skal, samt sikre batteri tilstand i diverse sensorer og detektorer. Batteriskift samt omkostninger til batterier påhviler kunden.

Ændringer i tilslutningsform, installation m.v., som følge af krav fra teleselskaber eller offentlige myndigheder eller kundens forsikringsselskab udføres for kundens regning.

Reparationer som følge af f.eks. hærværk, indbrud, indbrudsforsøg, brand, torden, lynnedslag, fejlspænding på forsyningsnet m.v. udføres for kundens regning.

I tilfælde af fejl og mangler ved udstyret inden for reklamationsperioden og hvor SIKKERTHJEM har erkendt ansvaret for fejlen eller manglen, sender SIKKERTHJEM adresselabel til returnering af det defekte udstyr. Når det defekte udstyr er modtaget, forsøges dette repareret før returnering. Såfremt reparation ikke er mulig erstatter SIKKERTHJEM udstyret med nyt.

PRIVATLIVSPOLITIK

1.0 Lær omkring hvordan vi håndterer oplysninger om dig

SikkertHjem tager dit privatliv særiøst og ønsker at værne om dette. I nedenstående fortrolighedspolitik kan du læse, hvordan vi håndterer dine oplysninger i forbindelse med brugen af vores website.

1.1 Hvilke oplysninger indsamler vi?

Vi indsamler oplysninger fra dig, når du registrerer dig på vores hjemmeside, når du placere en ordre eller abonnere på vores nyhedsbrev.

Ved bestilling eller registrering på vores site, kan du blive bedt om at indtaste dit navn, e-mail-adresse, postadresse, telefonnummer og kreditkortoplysninger. Du kan dog besøge vores hjemmeside helt anonymt og behøver kun at registrerer oplysninger om dig selv, hvis du placerer en ordre, ønsker at tilmelde dig én eller flere af vores services eller hvis du ønsker at bede om manuel hjælp under vores supportsider. Personoplysningerne registreres hos SikkertHjem og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

1.2 Hvad bruger vi dine oplysninger til?

Samtlige oplysninger vi indsamler fra dig kan blive brugt på en af følgende måder:

- At forbedre kundeservicen Dine oplysninger hjælper os til mere effektivt at reagere på dine henvendelser til kundeservice og support.

- At behandle transaktioner Dine oplysninger, fortrolige eller ej, vil ikke blive solgt, udvekslet, overføret eller videregivet til andre selskaber og eller privatpersoner, for nogen som helst grund, uden dit samtykke, bortset fra det udtrykkelige formål at levere den købte vare eller tjenesteydelse.

- Du kan modtage periodiske e-mails Den e-mail adresse, du angiver for ordrebehandling, vil kun blive brugt til at sende dig information og opdateringer vedrørende din ordre.

Bemærk: Hvis du på et tidspunkt ønsker at afmelde modtagelsen af fremtidige e-mails, så kan du altid afmelde denne tjeneste i bunden af hver e-mail, via ”afmeld nyhedsbrev” funktionen. Alternativt kan du sende en e-mail, hvori du meddeler os at du ikke længere ønsker at modtage e-mail fra os, til support@sikkerthjem.dk .

1.3 Hvordan beskytter vi dine oplysninger?

Vi har implementeret en række sikkerhedsforanstaltninger for at opretholde sikkerheden af dine personlige oplysninger, når du afgiver en ordre eller på anden måde indtaster eller tilgår allerede gemte, personlige oplysninger.

Vi gør brug af en sikker server. Alle leverede følsomme betalingskortoplysninger videregives via Secure Socket Layer (SSL) teknologi og bliver krypteret i vores betalingsgatewayudbyders database, som kun er tilgængelig for autoriseret personale med særlige adgangsrettigheder.

Efter en transaktion, vil dine private oplysninger (betalingskortdetaljer) ikke blive opbevaret på vores servere. SikkertHjem vil på intet tidspunkt i forløbet have adgang til disse private oplysninger.

1.4 Videregiver vi oplysninger til eksterne parter?

Vi sælger, bytter eller på anden måde overfører, aldrig dine personlige identificerbare oplysninger til tredjepart. Dette omfatter dog ikke betroede tredjeparter, der hjælper os med at drive vores website, gennemføre handler på websitet, eller på anden måde servicerer dig i forhold til tilmeldte tjenester på websitet, så længe disse parter er enige om at holde dine oplysninger fortrolige.

Den dataansvarlige for SikkertHjem.dk er SikkertHjem.

Kundeoplysninger opbevare ikke krypteret og kundeoplysninger transmitteres ikke krypteret.

Som registreret hos SikkertHjem.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registeret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SikkertHjem via e-mail support@sikkerthjem.dk .

1.5 Tredjemands links

Lejlighedsvis, efter vores skøn, kan vi inkludere eller tilbyde tredjeparts produkter eller tjenester på vores website. Disse tredjeparts websteder har særskilt og uafhængig beskyttelse af privatlivets fred. Vi har derfor intet ansvar for indholdet og aktiviteterne i disse linkede hjemmesider. Ikke desto mindre, ønsker vi at beskytte integriteten af vores website og modtager gerne feedback om disse websteder.

1.6 Privatlivspolitik kun gældende online

Denne online fortrolighedspolitik gælder kun for oplysninger indsamlet via vores website og ikke på oplysninger indsamlet offline.

1.7 Vilkår og betingelser

Læs også vores ”Aftalevilkår” angående brug, ansvarsfraskrivelser og ansvarsbegrænsninger for brugen af vores hjemmeside www.sikkerthjem.dk.

Ved at bruge vores hjemmeside, tilkendegiver du automatisk din accept af ihændeværende fortrolighedspolitik.

1.8 Ændringer i vores privatlivspolitik

Hvis vi beslutter at ændre vores fortrolighedspolitik, vil vi offentliggøre disse ændringer på vores website.

1.9 Sådan kontakter du os

Hvis der er nogen spørgsmål angående denne fortrolighedspolitik, kan du kontakte os via nedenstående oplysninger.

SikkertHjem Tværstræde 14B 3600 Frederikssund Danmark support @sikkerthjem.dk 36 96 95 00

COOKIES

Bruger vi cookies?

Ja, Cookies er små filer, som et websted eller dets udbyder overfører til din computers harddisk gennem din web-browser (hvis du giver tilladelse), som giver websites og tjenestefunktioner mulighed for at genkende din browser, samt fange og huske visse oplysninger om din brug af sitet/tjenesten.

Vi bruger cookies til at hjælpe os med at huske og ekspedere de varer du har tilføjet i din indkøbskurv, samt til at indsamle data om trafik på webstedet, så vi konstant kan forbedre brugeroplevelsen af vores website og tjenester. I denne forbindelse gør vi brug af tredjepartstjenester for at kunne analyserer disse data. Disse tredjepartstjenester er ikke tilladt at anvende de indsamlede oplysninger på vores vegne, undtagen for at hjælpe os med at analyserer vores besøgendes adfærd og forbedre vores website fremadrettet.