Vigtig information vedr. driftforstyrrelser.


ALLE BERØRTE S6evo ALARMER ER NU KLAR TIL OPDATERING!

Alle berørte S6evo SmartBoxe bliver automatisk opdateret i nat.Du kan dog fremskynde opdateringen ved at genstarte din SmartBox.

Du genstarter din SmartBox ved at slukke og tænde på den sorte "ON/OFF"knap under batteridækslet.

En automatisk opdatering kræver at din S6evo SmartBox er online. Hvis den ikke er online bedes du følge nedenstående step.

Hvis du har trykket på "RESET" skal du først slukke din SmartBox i 30 sekunder, herefter tænde den igen. Hvis det ikke virker, skal du geninstallere dit S6evo system.


OBS: Vi modtager rigtig mange mails og opkald - og der er derfor meget længere svartid end normalt. Vi knokler for at hjælpe dig - samtidig vil vi godt beklage besværet!


DET ER VIGTIGT, AT ALLE S6evo KUNDER FØLGER NEDENSTÅENDE GUIDE FØR I KONTAKER TEKNISK SUPPORT!

 

 

  • Viser din S6evo app "SmartBox offline skal du klikke her.
 
 
 
 
  • Hvis du har trykket på "RESET"-knappen under batteridækslet skal du gøre som følger:

Vær opmærksom på, at du skal tilføje alle dine enheder igen efter, hvis du har trykket på "RESET"!

 

1. Åbn S6evoTM appen

2. Tryk Tilføj ny S6evoTM

3. Tryk Hurtigopsætning

4. Tryk Næste for at gå til din telefons Wi-Fi-indstillinger

5. Forbind til SikkertHjem_S6evo_xxxxxx netværket. Koden er 1234567890

6. Gå tilbage til S6evoTM appen

7. Vælg det Wi-Fi-netværk som du vil forbinde SmartBoxen til

8. Indtast adgangskoden til dit Wi-Fi-netværk og bekræft koden i det andet felt

9. Tryk Bekræft

SmartBoxen vil nu forbinde til dit Wi-Fi-netværk. Dette kan tage flere minutter. Luk ikke appen under denne proces. 

 

For alle vores manualer, følg dette link: https://www.sikkerthjem.dk/blog/hent-brugervejledninger/


 

  • Hvis din S6evo alarm ikke kan komme online, skyldes det med stor sansynlighed, at din SmartBox endnu ikke er opdateret.
Vi opdaterer løbende på denne side - og skriver naturligvis så snart alle S6evo systemer er klar til at

 

 

  • Hvis du oplever at din SmartPad ikke kan bruges med alarmen, så skal du slette den fra systemet og tilføje den igen:

1. Tryk på

2. Vælg Systemindstillinger

3. Vælg Scan QR-kode

4. Brug nu din mobiltelefon til at scanne QR-koden på tilbehøret. 

Scanningen foretages automatisk, når QR-koden er helt synlig indenfor scanner-vinduet. 

TIP: Befinder du dig i lavt belyste omgivelser, kan du trykke på Ω (skal være lommelygte) i øverste højre hjørne for at lette scanningen. 

5. Navngiv tilbehøret, f.eks. ”Røgalarm Køkken” 

6. Bekræft ved at trykke på √ i øverste højre

 






Beskrivelse:
SikkertHjem blev onsdag morgen den 21. oktober 2020 opmærksom på, at der var en del af SikkertHjem S6evo alarmerne som fejlede.
Fejlen kunne vise sig på en række forskellige måder:

  • SmartBox offline
  • Ingen betjening via S6 app
  • SmartPad kunne ikke betjene alarmen (lyser forskellige farver)

 

SikkertHjerm påbegyndte straks en omfattende fejlanalyse af problemet og dets omfang, og senere på dagen (den 21. oktober 2020) blev vi klar over problemts omfang. Væsentlige punkter findes nedenfor:

  • SikkertHjem er IKKE blevet hacket
  • Problemet omfatter en relativt lille del af SikkertHjems S6evo alarmer
  • Fejlen er opstået på baggrund af en serverfejl/fejl via serveropdatering

 

Natten til den 22. oktober 2020 fortsatte fejlsøgningen og torsdag formiddag (d. 22. oktober 2020) lykkedes det at finde den præcise årsag til fejlen.


Strakt herefter begyndte udviklingen af en løsningsmodel, som blev gennemtestet for at undgå yderligere udfordringer.

 

SikkertHjem har valgt IKKE at publicere denne fejl før det faktuelle omfang af problemet var kendt og sikkert. Dette for at sikre, at personer med onde hensigter IKKE kunne få en fordel at en mulig defekt alarm. Det viser sig heldigvis ikke at være tilfældet - og derfor informerer vi først bredt om situationen på nuværende tidspunkt.

 


Opdatering:

23. oktober kl.23:53: Alle systemer kan nu opdateres, og der er normal drift på alarmerne. Hvis du har udfordringer med at få din alarm online bedes du følge guides ovenfor.

23. oktober kl.22:33: Enkelte kunder har tidligere på aftenen oplevet en udfordring med ustabilt internet.

23. oktober kl.15:01: Alle berørte SmartBoxe kan nu opdateres. Følg opdateret guide.

23. oktober kl. 09.34: Opdateret beskrivelse og guides på bloggen.

23. oktober kl. 00.47: Opdateret beskrivelse på bloggen. 

22. oktober kl. 23.31: Opdateringerne sker fortsat, der er stadig et flertal af SmartBoxe som ikke er online. Du kan derfor med fordel vente med at få din alarm online til senere på fredag.

22. oktober kl. 20:02: De første SmartBoxe er tilbage på netværket/online. Der er stadig et flertal af SMartBoxe, som ikke er online. Vi opdaterer løbende.